Att inte fatta nånting.

Alltså. Jag förstår verkligen ingenting. Vad menar dom? Har han en ål i röven? Varför i hela friden har han det?

Och vad har i så fall det (en kostymklädd man i en tunna med ett ryggradsdjur inkört i rektum) med flygresor att göra?

Snälla. Berätta.

76 kommentarer till “Att inte fatta nånting.

    1. Jamen det kan ju inte ha varit tanken? ”Låt oss skapa en reklamfilm där en fisk sitter i arslet på en man så kommer säkert nån bloggare ta upp det”. De måste ju ha försökt SÄGA nåt med den här. Fattar bara inte vad.

  1. Hatar den reklamen!! Fattar inte heller nått och tycker dessutom att den är ganska osmaklig!!!
    Intressant och se om någon löser gåtan ;0)

  2. Herregud! Jeg satser på at oppdatering følger når noen har klart å forstå noe av dette.
    Skal virkelig følge med. 🙂

  3. ha ha ha. precis min tanke. Jag har klurat en lång stund nu och nej…jag kommer inte på alls vad det kan vara.
    Kan inte ens fantisera ihop nåt långsökt.
    ”snart är sökningen klar” Ska det vara att man typ googlar och det tar tid innan den hittar? nee.

    sjukt dålig. De borde byta byrå!
    ha en skön kväll!

  4. Eeh?? Nä, jag fattar inte heller. Ska nog fråga sambon när han kommer hem, han brukar ha roliga teorier. Återkommer om han har någon bra om denna. 🙂

  5. Kan ha något m gamla tidens ålakung att göra, det blev man om man kunde greppa en ål i en tunna på ett ålagille iallafall här i trakterna Åhus/yngsjö!!! Men sammanhanget m flygresor?????????

  6. Om NÅGON kommer med ett vettigt svar.. Eller om någon kanske t.o.m. frågar byrån själv.. Då Emma, då måste du göra ett helt nytt inlägg om det här. Så man inte missar svaret. Jag fattar nada.

  7. Men visst var det flygresor.se som för ett tag sedan hade den vidriga reklamen där två män spelar squash och den ena kräks den andra rakt i ansiktet.

  8. Alltså, det enda jag vill göra när jag ser den reklamen är att köra upp en ål därbak på riktigt på snubben. Och på den snörpiga kärringen där bakom. Och på den som kläckte idén.
    Oj, det lät lite aggressivt märkte jag, men ni hajar…? 😉

  9. Ehh jag fattade inte heller ett dyft av vad de försöker säga – men sambons teori när jag frågade honom igår var att de antagligen refererar till att de jobbar hårt för att få fatt i de mest svårfångade/billigaste resorna. Precis som att ålar är svårfångade. Långsökt men kanske…

  10. Haha va roligt! Man måste ha sjunkit ganska långt ner som skådespelare då – att få rollen (och ve och fasa) den som sen blir igenkänd som killen med ålen därbak.. Huha!

  11. Ålarna slåss i tunnan om att få honom?? O ngn ål tröttnade och nafsade honom i händelsernas centrum, hans rectum :O) Mmmmm nice o classy ;O)

  12. Tack! När jag såg den nyss tänkte jag: måste diskutera detta på jobbet på måndag. Är det bara jag som inte fattar??

    1. Ahaaaa. Så det handlar om att det är svårt att hitta en flygresa. Ungefär lika svårt som att fånga en ål med anus. Mhmmmmm. Logiskt.

  13. Tycker alla deras reklamfilmer är urkassa! Och en annan sak, nu har de piip:at hennes ”Så fan heller” men från början hörde man att hon svor, så varför pipa sen????
    Och ja, jag har haft exakt samma tanke som du angående denna filmen – sjukt dålig!!

  14. Står just och ser på den. (”står” för att min lilla apa tokjävelvägrar sova själv utan ska bli vaggad)
    Fattar heller inget.
    Farbrorn från Blekinge fattar om möjligt ännu mindre för ”ålarens” var det lägsta man kunde bli kallad när han gick i kortbyxor. Tätt följt av ”ålahuvve”.
    Men vad vet jag. Jag ammar.

  15. Ha..ha…jag tänkte precis samma sak när jag såg reklamen igår. Jag fattade verkligen ingenting! Skönt att se att man inte är ensam… 🙂

  16. Vad den betyder vet jag inte alls.. Men den får mig att tänka på en limmerick:
    Det var en kärring från Gränna,
    Som kunde sin ända spänna.
    Och i detta hål
    Kunna strypa en ål
    Och även vässa en penna.

    Hahahaha!!!

  17. Hahaha tack för att du la ut den! Har missat den på TV och har nu sett den 3 gånger skrikskrattandes 😀 Blir nog ett par gånger till tror jag…………..

  18. Haha har följt din blogg ett tag nu och älskar den men aldrig kommenterat. Nu var jag tvungen för jag sa precis samma sak till sambon för tio minuter sedan. Va fan har detta med flyg att göra. Du satte huvet på spiken och förlängde mitt liv med ännu ett skratt!

  19. såg den för första gången i går och fattade absolut ingenting! nada! zip! nothing! så när du kommer på vad det är, snälla berätta!

    och tack för omtanken för olivers lilla brännskada. det betyder mycket. kram på dig och ha en fin helg

  20. Jag tror dom tänkte precis så, att vad är det sjukaste mest störda vi kan komma på i den nya reklamen. Jooho en ÅL i röövhhaa! Haha ne usch och fy, tyckte nästan att man kände ett sting av pinsamhet där i några sekunder. Men jag tror syftet är att få en reaktion, minst sagt!

  21. Alltså, jag och min man sitter som två frågetecken varje gång den reklamen kommer. Drar hon verkligen ut ålen ur röven på honom??!! varför liksom. Jag funderade på om det kunde vara nån sorts inside grej som ni svenskar förstår er på men så var det tydligen inte. Kanske de bara ville göra reklam som får folk att stanna upp och ”fundra hey wait a minute, vad var grejen?” Få uppmärksamhet genom att vara totalt wierd. För det har de ju minsann lyckats med. Dock har jag svårt att tro att de kommer sälja mera resor till följd av det.

  22. Om vi skiter i ålen nu då… 🙂 🙂 ha, ha
    Vem fick den fina klänningen? Jag siter här och väntar och pratar med dottern och tror att vi ”vunnit” 🙂

    Elisabeth
    (Snobben o Dennis)

  23. Amen tänk de som säkert fått maaaassor av pengar på att göra en sådan här reklam. De skrattar garanterat hela vägen till banken.

    Ja. Just det ja. Jag har hittat min party-outfit (med tillhörande huvudbonad) till bloggeventet som slår din Walla med hästlängder. Den är vintage och har väl en sisådär 17 år på nacken. Check it (https://www.facebook.com/#!/pages/Inredningsfrun/100604300046950) out, baby, och bli lite avis…..

    Moahahahah!!

    😉

  24. Provokation, andemening eller baktanke. Eller humor. Det spelar ingen roll för mig. För blir det smaklöst så blir det ett företag jag väljer bort. Vi talar inte samma språk, liksom.

    Vi bokar en resa. Ja! Vi väljer företaget som gör reklam med en ål i röven! Det låter som ett pålitligt, vettigt och bra företag!

    Ehh…? tack, men nej tack.

  25. Herreminje….vad f-n är det för reklam???Inte tusan blev man klokare av förklaringen heller :(Den reklamen kommer att sitta på näthinnan då man väljer att INTE kolla på deras resor.Usch för sånt dravvel!!
    Kramen

  26. Hahaha, undrade precis detsamma när jag såg skiten häromdagen…och tänkte att dom vill man ju verkligen inte sponsra, hellre går man väl…

  27. Hahaha sjukt roligt att jag bloggade om mina två värsta reklamfilmer innan jag läste din. Har inte funderat över deras och inte sett denna versionen men jag ska nog analysera sönder den oxå. Ja du. Ål i arselet. Fattar inte den när de tar en ål ur tunnan när hon vägrar. Hur vet de lixom vicken som är vicken. Jag ser ingen skillnad. Äsch. Får studera vidare.

  28. Skönt att det inte bara är jag som inte fattat den reklamen!;)
    Måste säga att du har fått mig att se på mina ”Wallor” på ett nytt sätt. (Har i och för sig bara två.) Idag upptäckte jag att jag hade missat några inlägg och när jag såg inlägget om din kappa blev jag så där att ”hmmm, den där känner jag igen…” Ner till skåpet i hallen och visst var det en ”Walla”-kappa som hängde där!:) Det är inte riktigt likadan som din, men i samma färg och jag bara älskar den.
    Kram

  29. Reklambyrån Tempel förklarar det hela med ”Som liten annonsör har man inte råd att betala för så många exponeringar i tv-rutan. Vi valde att göra en film som man bara behöver se en gång för att komma ihåg att på flygresor.se hittar man alltid sjukt billiga flygresor.”

    Ööööh? Nästan lika irriterande som Sibareklamen och med samma effekt: kommer aldrig köpa något där… Men den får igång adrenalinet i alla fall 😉

  30. Reklam som ger oss ”negativa” känslor (exempelvis som när någon kräks på en annan eller man har en ål i röven) gör att man kommer ihåg dem bättre just därför. 😉 Vi är så empatiska att vi ofta tänker oss in i situationerna…

  31. Syftet kanske är att det är så konstigt (och sjukt dåligt) att vi nu sitter och analyserar och pratar om reklamen och nog fan kommer jag ihåg att det är flygresor.se som reklamen var kopplad till. Verkar inte vara varumärkesbyggande reklam utan snarare ”se oss”-reklam. Men sjukt dåligt är den och även om jag tänker på flygresor.se och dessutom minns reklamen kommer jag inte vara mer benägen att handla via deras sida..

    Ibland alltså..

  32. Jag förstår mig inte på deras marknadsföring eftersom för mig och många andra jag känner äcklas av den, i en av deras tidigare reklamfilmer spydde en man en annan man rätt i ansiktet, sjukt billigt, han blev sjuk av att det var så billigt typ men äckligt till tusan!!! Visst kommer man ihåg dem men jag kommer inte använda mig av dem för den sakens skull. 🙂

  33. Fattar heller inte ett dugg. Själva filmen är ju inget kul, men sitter själv och skrattar högt till alla kommentarer. Sjukt roligt att läsa om alla teorier:)

  34. För mej känns det som att de fokuserat på SJUUUUKT, saker som vi människor reagerar på för att de inte är ”riktigt riktiga/vettiga”. Reklamen med mannen i ålatunnan är väldigt sjuuuk och samma med kräksfilmen.

    Men som flera redan skrivit, jag blir absolut inte positiv till annonsören när de tar till såna här grejer.

  35. Ha ha ha, detta pratade vi om på jobbet igår. Ingen fattade vad sjutton den står för. Min tolkning var dock att om man bara försöker så finner man det man söker. Ålen symboliserar en billig resa 🙂

    Nog har de lyckats alltid, det får man ändå tillstå. De har fått igång en diskussion både på jobben och i blogsfären 🙂

    Ha det bäst!

  36. Grymt dålig reklam i alla fall, men som ni klurat ut så har det ju förmodligen nått med svårt att hitta billiga flygresor att göra. Men en annan twist är att de dyra bolagen kn**** en i röven (ursäkta språket) med sina priser! 🙂

  37. de kanske vill att man ska iila(åla) iväg och beställa en resa…
    eller är det som den där snigeln på ögat-reklamen…
    har du beställt fritidsresa ännu…
    om inte…
    får du en ål i …röven!?
    what?

  38. min sambo jobbar med flygresor.se´s servrar och hemsida, han frågade bossen och tydligen så ska tunnan som killen stå i vara flygresor.se och ålen är en resebyrå. Tjejen söker i tunnan dvs flygresor.se och sen när de hittar en resa&resebyrå som motsvarar sökningen så jaa då kommer ålen (resebyrån)!
    Haha blev ni något klokare?

  39. En ål skall likna en flygbiljett till ett fantastiskt pris. Det är ganska svåra att få tag i, precis som det är att fånga en ål med händerna. Men om man samlar alla billiga biljetter på ett ställe så blir det mycket enklare att få tag i dem. Precis som om man samlar alla ålar i en tunna!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Rekommenderade inlägg