I annonssamarbete med DANIEL WELLINGTON

Att ha en nätt liten nyhet.

En av de bästa sakerna med Daniel Wellington (förutom vansinnigt snygga och lättanvända produkter och riktigt bra presentförpackningar) tycker jag är att de så ofta kommer med nya produkter eller modeller i sitt sortiment; och oftast sånt som går att kombinera med det man redan har.

Och nu har dom gjort det igen! I den där asken ligger deras alldeles nya lilla skönhet, nämligen:

 

 

Ett stelt armband med kontrasterande färg och daniel wellington i bokstäver över mittens metall. Nätt, enkelt och vansinnigt fint att kombinera med till exempel deras klockor om man nu redan har en sån hemma.

 

 

Armbandet kommer i lite olika utföranden men jag valde vitt + rosé eftersom det är vad jag alltid väljer – rosé funkar alltid tycker jag och den här kombinationen med vitt känns inte beroende av årstiderna, och så valde jag det mindre armbandet eftersom mina handleder är så klena.

Och koden NAGONSFRU ger 15% på hela sortimentet hos Daniel Wellington just nu! Du har dessutom fri frakt och fria returer. Armbanden kan du se HÄR och hela sortimentet hittar du HÄR.

Julklapp någon? Ja tack säger ja.

I reklamsamarbete med DANIEL WELLINGTON

 

 

Rekommenderade inlägg

11 kommentarer till “Att ha en nätt liten nyhet.

  1. Emma!
    Gillar överlag din blogg, dina fina bilder och hur du uttrycker dig i skrift osv, men är så jäkla trött på all reklam hos er bloggare, reklam som uppmanar till denna ursinniga konsumtion av prylar och kläder i en aldrig sinande ström. Hur många armband, klockor, kaffebryggare eller doftljus behöver vi för att bli genuint lyckliga egentligen? Vore intressant att höra hur du resonerar kring detta, och konsumtionshetsen som ni bloggare ju faktiskt bidrar till i vart och varannat inlägg.
    Jenny

    1. Tyvärr är det ju så att reklam är det som gör att vi KAN blogga, och den reklam som är tillgänglig på sociala medier (eller ja, all typ av reklam på alla typer av medier) syftar ju i 99% av fallen på konsumtion. Så ser tyvärr världen ut. Det innebär ju inte att man MÅSTE köpa en kaffekokare eller klocka, bara att jag upplåter utrymme för att kunna leva på det jag gör. Och ska man se krasst på det så har alla ”vanliga” jobb jag haft, oavsett om det varit produktchef eller försäljningschef eller att utveckla grupper, OCKSÅ handlat om konsumtion hur man än vänder på det. För mitt jobb, och alla som har ett jobb, var att hjälpa företaget jag arbetat på att få in pengar (genom en vara eller tjänst som säljs till andra bolag eller personer) så att jag kan få min lön – och nu är det samma sak, bara att bolaget är mitt. Jag fattar att man inte gillar det, men jag hoppas man kan ha en förståelse för varför det finns och liksom försöka scrolla förbi det man inte vill vara mottaglig för <3 Vi gör det för att få en lön, precis som på ett vanligt jobb. Inte för att hetsa, inte alls. Ibland kanske det dyker upp något man verkligen velat ha som man får rabatt på, vilket är bra, eller så är man inte intresserad alls - vilket är precis lika bra. Det handlar inte om att vi bloggare verkligen menar att läsaren alla problem går att lösa med doftljus eller what not utan se det mer son en reklam i en tidning; det är utrymmet som är upplåtet för reklam och reklamen behövs för att tidningen ska gå att skapa. Men jag förstår till fullo att man som läsare skulle vilja ha en helt ideell reklamfri blogg, men i mitt fall är det tyvärr omöjligt om jag ska kunna ha en lön.

      1. Tack för svar Emma!
        Och jo visst, jag scrollar förbi (och känner mig evigt tacksam över att ha ett vanligt jobb, som sjuksköterska).
        Jenny

        1. Bra <3 Och även som syrra kan man ju indirekt vara kopplad till lönsamhet - verksamheten i sig har ju alltid krav på lönsamhet oavsett om den är i en privat regi eller inte; och även om den inte är direkt kopplad på dig som individuell person i det fallet finns den ändå där och kräver att alla gör sitt jobb för att lönsamheten ska kunna upprätthållas. Sen att det inte är att sälja en direkt vara, så är man en del i ett kugghjul som strävar mot just lönsamhet. Och så vidare. Man kommer liksom aldrig helt ur det på nåt vis.

  2. Håller med Jenny, blir trist när ”alla” bloggare ska tipsa om Daniel Wellington-armbanden samtidigt… förstår att det är er lön men samtidigt måste ni bloggare förstå oss läsare att man tröttnar på att se samma saker/reklam/samarbeten överallt. Reklamen har verkligen tröttat ut mig och jag skulle aldrig köpa varken klocka eller armband av detta märke!
    Väljer ändå att läsa vidare på din blogg då jag tycker mycket om den och du gör ett fantastiskt jobb, jag scrollar förbi reklamen och hoppas verkligen att du får riktigt bra betalt för den!
    Ha en fin dag och tack för alla lässtunder du ger mig <3

    1. Fattar precis; men det är ju ett ”problem” för marknadsavdelningen på DW och inte för den enskilde bloggaren. När vi får en kampanj ser vi om den passar det vi kan stå för, om det funkar i flödet och om datumen är okej så att reklamen inte kommer för tätt (vilket vi försöker undvika i all möjlig mån – ibland går det inte att styra dock) och får ingen information/ser inte på hur företaget valt att placera sin budget hos andra bloggare i övrigt. Jag kan ju bara se på mig själv; passar produkten mig? Ja, för jag bär DW själv och gillar deras produkter. Passar det in i flödet? Ja. Och så vidare 🙂 Oftast kommer reklam från samma märke på bloggar samtidigt eftersom de har en nylansering och då måste släppa det samtidigt eftersom det är då lanseringen sker; och andelen läsare som läser både mig och till exempel Matplatsen är procentuellt små – därför lägger företagen reklamen brett, vilket då tyvärr också kommer innebära att en liten procent ser den ”överallt”. För min del som bloggare så tjänar jag inte mer på att ni handlar; det jag fakturerar för är utrymmet så jag har ingen extra boost om det säljs många klockor eller inte. Så läsaren handlar om hen känner att hen vill, eller scrollar förbi till de reklamfria inläggen vilket är de allra flesta om man ser på helheten. Finns tyvärr ingen annan väg ur, men vi har förståelse för att läsaren kan tycka det är tråkigt precis som vi hoppas att ni förstår varför det måste finnas <3

    2. Åh jag känner precis lika Anna..s å l e s s på Daniel Wellington..
      Jag tycker han har köpt sönder sig i bloggvärlden..
      Men jag gillar Emma väldigt mycket.. <3 å skrollar förbi 🙂

  3. Hej !
    Jag vill efter ha läst tidigare kommentarer och Emmas flera svar till detta inlägg.
    STOR ELOGE TILL DIG EMMA, att svara och ge så utförlig förklaring till reklamen i bloggen.
    Du är också väldigt bra på att svara och kommunicera med Dina läsare 👍🏻♥️, så är det inte i alla bloggar.
    TILL ALLA, efter att att ha läst Emmas svar, eller om Ni redan känner till varför reklam finns med;
    Emma ÄR OTROLIGT FLITIG MED INLÄGG som vi får ta del av, hennes stora härliga kreativitet, hennes härliga texter och underbara bilder, samt hennes härliga positivitet som hon sprider ♥️♥️♥️ !!!
    Så hos henne är det ju absolut INTE bara reklaminlägg tätt efter varann.
    Det finns bloggar som gör stora inlägg ofta, var och var annan dag med kläder, accessoarer, möbler mm, det känner jag är för mycket (eller snarare det är inte den typen av blogg jag är intresserad av), men jag har möjligheten att scrolla förbi dessa inlägg, eller inte läsa/följa den bloggen/bloggarna.
    HÄR hos Emma FÅR VI SÅ MYCKET i hennes blogg, som INTE ÄR övervägande reklam, det tycker jag är tänkvärt…Emma delar och ger mycket av sin Kreativitet och sitt Liv, det hon vill dela ♥️.
    Varma Ljusa Kramar från Ninni.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *